niedziela, 3 stycznia 2016

"Człowiek nietoperz" Jo Nesbø



Komisarz Harry Hole wybiera sie w podróż do Australii, aby rozwikłać sprawę morderstwa Inger Holter. Norweski policjant staję przed trudnym zadaniem. Sprawa jest skomplikowana, poszlak niewiele, a czasu coraz mniej. Seryjny morderca jest na wolności i nie wiadomo jaki będzie jego kolejny krok...

"Człowiek nietoperz" to pierwszy tom cyklu z detektywem Harrym Hole. Nie ukrywam, że lubię czytać kryminały i tą dłuższą przerwę od zajęć postanawiam spędzić z literaturę skandynawską. Padło na książkę   Jo Nesbø, czy aby słusznie? 

Fabuła powieści toczy się w Sydney, największym mieście Australii. Jest to miejsce tętniące życiem, pełne gwaru, ludzi, pięknych plaż i miejsc. Posiada również swoją mroczną stronę, którą będzie musiał poznać komisarz Hole. Jednak od samego początku norweski policjant pokazuję, że jest dosyć upartym człowiekiem i do powierzonego mu zadania podchodzi bardzo poważnie, jest w stanie wiele zaryzykować. Czy ryzyko wyjdzie komisarzowi na dobre? Na początku akcja trochę mi się dłużyła, wydawało się, że śledztwo będzie sie toczyć bardzo mozolnie. Powoli jednak sprawa nabierała rozpędu, wkraczali kolejni podejrzani, wysuwano nowe motywy zbrodni. Pod koniec książki autor postarał się o sporą dawkę emocji i napięcia. Zaskoczył mnie niespodziewany obrót wydarzeń. Jednak jak dla mnie to akcja trochę za późno się rozwinęła, niektórzy na początku mogą sie trochę wynudzić. Oprócz śledztwa, zostają przybliżone losy Aborygenów, zostaję opowiedzianych kilka legend. Cóż mnie średnio zaciekawił ten temat jednak, aż tak bardzo mi to nie przeszkadzało. Harry Hole to specyficzny facet i nie każdemu może odpowiadać jego charakter, lecz widzę potencjał. Ma swoje tajemnice, problemy, ale i umiejętności, które pozwalają mu na skuteczne działanie. Jednak ideałem nie  można go nazwać.

Podsumowując nie jest źle i słyszałam, że kolejne części są coraz lepsze. Będę miała to na uwadze i kiedyś na pewno sprawdzę. Czytałam inne książki Jo Nesbø i sądzę, że jeśli lubi się kryminały to warto zapoznać się z jego twórczością.

tytuł: Człowiek nietoperz, autor: Jo Nesbø, wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie

10 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora. Chyba muszę to zmienić.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też na razie przeczytałam tą jedną ksiązkę Nesbo, fajnie się czytało :) I również słyszałam, że im dalej tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze mam książki Nesbo przed sobą, ale planuję to w bliskiej przyszłości zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dłuższego czasu planuję przeczytać książkę tego autora. Dużo osób go poleca. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  5. Spotkałam się ze zdaniem, że Jo Nesbo jest jednym z lepszych pisarzy kryminałów. Nie miałam okazji jeszcze tego zweryfikować, ale nie wykluczam tego w przyszłości. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie przeczytałam tylko "Syna" Nesbo i byłam zachwycona :) Muszę się niedługo zabrać, za którąś z serii o Harrym, mam nadzieję, że będzie nieźle.

    Pozdrawiam
    http://zapachstron.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ciągle jestem przed pierwszą lekturą tego autora, ale też nasłuchałam (albo raczej naczytałam się:)) recenzji, że warto dać mu szansę. Być może 2016 będzie rokiem zapoznania się z Jo Nesbo?

    Pozdrowienia z Po drugiej stronie książki od Książniczki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Po kryminały sięgam niezwykle rzadko, ale mam ochotę na poznanie twórczości Nesbo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie zrażaj się do autora, ta część faktycznie jest najsłabsza, ale potem będzie już tylko lepiej :) ja miałam gorzej, bo zapoznałam się z Harrym mniej więcej od środka, czyli od Wybawiciela. I jak po Wybawicielu sięgnęłam po "Nietoperza" to o mamusiu, aż mnie skręcało. Ale cóż, dziś na mojej półce stoją wszystkie części i każda następna jest tylko lepsza. Pierwszy śnieg, Upiory Czerwone gardło - gdyby na świecie miało zabraknąć książek to trzy zdecydowanie by mi wystarczyły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nie tak łatwo zrażam się do autorów :) Będzie kolejne podejście i czuję, że będzie tylko lepiej. Twoja opinia zachęca mnie jeszcze bardziej :D

      Usuń