piątek, 23 września 2016

Ja kontra 11 pytań, czyli Liebster Blog Award


Dziękuję za nominację Kati z zaczytana-i.blogspot.com

1. Jaka jest twoja ulubiona książka wydana przed twoim urodzeniem?
Pierwszy tytuł jaki przychodzi mi na myśl to "Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Brontë. Bardzo lubię czytać klasyki, dzięki nim chociaż trochę można poczuć klimat tamtych czasów. Jest to powieść, od której ciężko było mi się oderwać. 

2. Romans czy kryminał - co wolisz?
Różnie to bywa, ale zdecydowanie częściej zdarza mi się sięgnąć po romansidło, a jak głównym bohaterem jest jakiś przystojny łobuz z ciętym dowcipem, to już przepadłam. 

3. Jaką ekranizacją książki jesteś najbardziej rozczarowany/a?
Trudne pytanie, bo rzadko oglądam ekranizacje książek jeśli już jakąś wybiorę to nie pamiętam żebym była rozczarowana. Chodź zdarza mi się z oburzeniem stwierdzić "Tego przecież nie było w książce!"

4. Jak czytasz? Książka papierowa, czytnik, tablet, komputer, telefon?
Preferuję książki papierowe, lecz zdarza mi się ściągnąć e-booka na komputer. Najczęściej dzieje się to w kryzysowych sytuacjach, gdy funduszy na książkę brak, w bibliotece jest niedostępna a ja tak bardzo chcę i muszę ją przeczytać!:D

5. Twój ulubiony cytat?

 "Okay - powiedział, gdy minęła cała wieczność. - Może "okay" będzie naszym "zawsze".- Okay - zgodziłam się."

6. Twoje największe literackie zaskoczenie?
Najbardziej zaskoczyło mnie, że bardzo spodobała mi się jedna z lektur szkolnych, a mianowicie "Quo vadis" Henryka Sienkiewicza. Miałam dwa podejścia, za pierwszym odłożyłam po ok. 5 stronach, a za drugim nie mogłam się już oderwać.  

7. Bohater, od którego nauczyłeś/aś się najwięcej? 
Bardzo spodobało mi się gdy Georgia z "Prawa Mojżesza" wymieniała pięć rzeczy za które była wdzięczna, że pojawiły się w jej życiu, pozwalało jej to chodź na chwile zapomieć o problemach i skupić się na tym co ją uszczęśliwia. Ja też staram się teraz tak robić i muszę przyznać, że pomaga. 

8. Czym zaznaczasz miejsce w którym skończyłeś/aś czytać?
Nietypowe zakładki w moich książkach to norma, od nożyczek, ołówka, zeszytu do kawałka kartki, spinki, wszytsko co mam pod ręką może zostać moja zakładką. Dzisiaj w mojej książce znajduję się standardowa zakładka z biblioteki.

9. Popularna książka, której nie czytałeś/aś i nigdy nie przeczytasz? 
Nie ma chyba jak narazie takiej książki, której zdecydowanie mówie nie. Jestem za bardzo ciekawska i często lubię sprawdzać, czy ja też bym się tak daną książką zachwycała lub ją hejtowała;p

10. Bohater, którym mógłbyś/mogłabyś zostać?
Z chęcią na jeden dzień zostałabym takim bohaterem, który posiada umiejętność czytania w myślach. Z tego co pamiętam potrafił tak Edward Cullen... trudno jeden dzień jakoś bym wytrzymała będąc wampirem, ale dzięki temu zdobyłabym potrzebne mi informację;-p

11. Który autor mógłby napisać Twoją biografię?
Tylko komuś takiemu jak J.K Rowling mogłoby się to udać. Duuużo wyobraźni i magii jest potrzebne do stworzenia mojej biografi.

Jestem ciekawa waszych odpowiedzi na te pytania! :)

4 komentarze:

  1. Dziwne zakładki :D i mnie się takie trafiają. Quo Vadis ciągle w moich planach, jakoś nie mogę się za tę książkę zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bardzo dobrze czytało mi się "Dziwne losy Jane Eyre", która z pewnością należy do moich ulubionych klasyków :)
    "Prawo Mojżesza" zaczynam na dniach- prawdopodobnie jutro ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też kocham klasyki! I zdarzają mi sie nietypowe zakładki, ale ważne co sie czyta, nie? :) Ciekawe odpowiedzi i chcialabym przeczytac Twoja biografie napisana przez Rowling. To by bylo cos magicznego! :) Pozdrawiam cieplo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi "Quo Vadis" również bardzo się podobało, ale z Sienkiewicza najbardziej lubię "Potop" :)

    OdpowiedzUsuń